فراگیری سرویس و محافظت زمان ای کولر آبی هوایی
نوشته شده توسط : مدیر

ابزار , امکانات و مواد مصرفی ما یحتاج : 

کابل چهار حرفه , سیم رابط , سرسیم , پاستا نسوز , گلند کابل .
وسایل و قطعات یدکی دستگاه .
نقشه ی مدار الکتریکی دستگاه .
نکات ایمنی : هنگام خدمت کردن کولر حتماً فیوز مینیاتوری و کلید منحصر به فرد کولر را در حالت انقطاع قرار دهید . در تابستان ماهی یک توشه آب تشتک کولر را تخلیه فرمائید تا شبیه تصویر ذیل ذرات پوشال و پوسته های رنگ مسیر های آبرسانی کولر را مسدود نکند .

راهنمای چهره ای خدمت و حفظ عصر ای کولر آبی‌رنگ هوایی

آب پخش کن ها و درپوش های کولر را به صورت درست نصب نمایید تا شبیه تصویر پایین آب به یاتاقان و محور پروانه نرسد چون باعث زنگ زدگی و معیوب شدن کولر می شود .

راهنمای چهره‌ای خدمت و مراقبت زمان ای کولر آبی‌رنگ هوایی

دستکم ماهی یکبار درپوش های کولر را از محل آن خارج بیاورید و پوشال های آن که شبیه تصویر تحت تر و تمیز نیست , توسط ی شیلنگ آب تر فرمائید آن‌گاه آن را روی درپوش تر و تمیز نمائید . پوشال های آلوده و کثیف و آلوده و کثیف به گرد و خاک , دوده و رسوب های آب را پیشین از استعمال بده بستان فرمایید .

راهنمای چهره یی خدمت و مراقبت زمان ای کولر آبی‌رنگ هوایی

در تصویر ذیل آب از روش پوشال های غیر آراسته , آب پخش کن یا این که نصب غیر درست درپوش کولر روی تسمه ریخته و هنگام عمل کولر , آب املاح دار به بدنه و موتور کولر میرسد و زخم آن دورازشوخی است .

در تصویر پایین وزنه ها یا این که قطعات بالانس مکانیکی پروانه ی کولر دیده می شود . برای پرهیز از زخم دیدن پروانه و فساد یاتاقان و موتور کولر , سفارش می شود هنگام افتتاح ماهیانه یک توشه پره های پروانه را منزه نمایید .

هنگام خدمت زمان ای , تهیه بودن تسمه را مطابق تصویر تحت در اختیار گرفتن نمائید و در صورت مشاهده ی هر مدل عیب , شلی و سفتی تسمه نسبت به رفع یا این که ردوبدل آن مبادرت فرمایید .

در تصویر پایین مبلغی پروانه را مشاهده می‌کنید در اثر ریزش آب , رسوب گرفته است . برای پرهیز از جراحت دیدن کولر و بهبود حالت خنک کنندگی کولر نسبت به رفع عیب و ریزش آب مبادرت نمائید .

هنگام خدمت عصر ای کولر و پاک کردن صافی و شیلنگ آبرسانی , مجدداً شیلنگ آب را به صورت درست در محل آن قرار دهید و آن را از مجرای محل ورود صافی بگذرانید .

بعداز پایان فصل‌تابستان هنگام خدمت کولر آب تشتک کولر را تخلیه و اسباب و اثاث آن را منزه نمایید . در پایان فصل‌تابستان و خدمت های عصر ای تشتک کولر را کاملاً منزه نمایید و در صورت نیاز تشتک و بدنه ی کولر را رنگ کردن نمایید . برای نقل و انتقال پمپ آب شبیه تصویر تحت از ترمیم سیم رابط خودداری کنید .سرویس کولر آبی

 

روش روغن کاری یاتاقان سمت چپ آب در خدمت عصر ای کولر 

با دقت به‌این این‌که یاتاقان ها در محیط مرطوب قرار دارا‌هستند و در اثر ورود دوده , گرد و خاک به درون کولر و تبخیر آب مالامال املاح درون کولر , روغن مو جود در فضای در میان یاتاقان ها و محور پروانه , خیلی پر سرعت کیفیت خویش را از دست می‌دهد و رسوب هایی در حوالی یاتاقان ها و محل تماس آنان با محور ساخت می شود . برای بهبود و بالا بردن کیفیت هوادهی و خنک کنندگی کولر آبی رنگ , پیشنهاد می شود در مقطع به کار گیری و افتتاح از کولر در تابستان دست کم ۳ توشه یاتاقان های کولر را با روغن مقاوم درمقابل رطوبت روغن کاری فرمائید . برای روغن کاری یاتاقان سمت پمپ آب , نظیر یاتاقان تصویر ذیل به ترتیب ذیل کار فرمایید :

فیوز مینیاتوری و کلید منحصر به فرد کولر را در حالت انقطاع قرار دهید . 

درپوش سمت پمپ آب کولر را بردارید .
درپوش روغن خور یاتاقان را مطابق تصویر تحت بردارید .

مطابق تصویر پایین توسط ی روغندان یاتاقان را روغن کاری نمائید .

هنگام روغن کاری تعدادی توشه محور پروانه را بچرخانید تا فضای میان محور پروانه و یاتاقان کاملاً روغن کاری شود .
پس روغن کاری یاتاقان , درپوش روغن خور یاتاقان را در محل آن قرار دهید تا آب به درون یاتاقان نفوذ نکند .
پوشال درپوش سمت پمپ آب را با شیلنگ آب کاملاً تر فرمایید و پوشال را روی درپوش تر و تمیز نمائید تا هیچ مدل برجستگی نداشته باشد . بعد از آن درپوش را در محل آن قرار دهید و اعتنا نمایید که آب پخش کن سمت پمپ دقیقاً مقابل ناودان درپوش باشد تا آب روی یاتاقان نریزد .
روش روغن کاری یاتاقان سمت مبلغی پروانه در خدمت عصر ای کولر
یاتاقان سمت بولی پروانه نیاز به مواظبت و روغن کاری بیشتری دارا‌هستند . چون در اثر سفتی تسمه و ریزش آب از روش آب پخش کن , پوشال و تسمه روی یاتاقان , آن را معیوب می نماید . برای دوری از معیوب شدن یاتاقان و فاسد شدن روغن آن , توصیه میشود هر سه هفته یکبار به ترتیب ذیل فعالیت نمایید :

فیوز مینیاتوری و کلید منحصربه‌فرد کولر را در حالت انقطاع قرار دهید .
درپوش سمت تسمه یا این که بولی پروانه را بردارید .
درپوش روغن خور یاتاقان تصویر پایین را نظیر تصویر بعدی بردارید .
راهنمای چهره یی خدمت و محافظت زمان ای کولر آبی‌رنگ هوایی راهنمای چهره‌ای خدمت و محافظت عصر ای کولر آبی‌رنگ هوایی

با به کار گیری از روغندان و روغن مقاوم مقابل رطوبت مطابق تصویر تحت یاتاقان را روغن کاری نمائید .





:: برچسب‌ها: سرویسکار کولر , سرویس کولر , کولر آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: